onsdag 25. februar 2009

Går sakte men sikkert mot helg...

I dag er det studiedag. Det har ikke blitt så mye tid til blogging den siste uken. Har vært bortreist, og noe av tiden har gått ellers med til studier og jobbing. Heldigvis er det en stund til eksamene ennå (skal ha tre...). Det er ikke før i slutten av mai, og tror jeg ligger ann greit i forhold til lesningen. Skulle vært gjort mye hjemme her også, men noen ganger må man jo prioritere...

Mitt opp i alle de hverdagslige pliktene, så jeg på God Morgen Norge i dag tidlig. Der var en kokk som laget en rett med torsk, grønne bønner, ovnsbakte poteter og bacon. Det så så godt ut!! Sausen han hadde til var basert på hvitvin (skulle være tørr; dette var VIKTIG), hakket løk, smør og sitron. SAUSEN MÅ HELLER IKKE KOKES; BRUK KUN SVAK VARME, eller så vil den skille seg!! En lignende saus har jeg fått før. Det var på Øland i fjor sommer, og sausen var uforglemmelig. Har fundert lenge på hvordan man kan lage en slik saus. Og i dag tror jeg at jeg fikk svaret:) Gjett om vi skal ha denne retten er lørdagskveld! Blir sikkert litt hvitvin til overs som vi kan ha ved siden av maten:)

1 kommentar:

  1. Hei, TAkk for hyggelig hilsen. Jeg elsker torsk, så nå skal jeg finne oppskriften på nett og printe den til min oppskriftssamling. God helg fra Siv

    SvarSlett