onsdag 15. april 2009

Tema: Shabby chic

På NIB sine sider var det i går en diskusjon med tema "Shabby chic eller shabby skitt"...Ja det er merkelig med at denne stilen favner så mange, samtidig som så mange er bare såååå motstander av å ha det sånn. Ja det er spesielt....he he. Jeg vet ikke eksakt hvorfor jeg ikke vil ha alt hvitt og slitt hjemme. Jeg elsker gamle ting, og jeg syns ikke at man skal male alle ting hvitt og slitt. Da syns jeg noe av sjarmen blir borte. Leste noen av kommentarene som ble lagt inn på denne diskusjonene. Noen mente at denne stilen er bare så kreativ, mens andre mente at dette er en utdatert stil, som har kommet "litt for sent" til utkantstrøkene. Personlig har jeg aldri likt shabby chic-stilen. Tror denne stilen er enten elsket eller hatet. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha alt hjemme i denne stilen. Dette er en trend, og trender går fort over. Blir litt som med furumøblene; bare såååå inn på 90-tallet, men akk så mye furu vi maler over nå....Dessuten må jeg ha det rent og luftig rundt meg, uten for mye nips. Det må være lett å vaske og ikke minst være funskjonelt. Vel, dette var mine personlige meninger...

1 kommentar:

  1. Jeg er litt enig med deg. Jeg har ikke noe imot shabby chic-stilen, men når jeg får eller kjøper brukte møbler tenker jeg mer på å kunne sette dem i stand mer som de var, for eksempel teak-kommoder. Jeg har noen få slike møbelr som jeg ikke har gjort noe med ennå, men som er fine som de er. Har du forresten et tips om blogger som viser hvordan man kan restaurere gamle møbler?

    SvarSlett